Pages

zaterdag 2 januari 2010

Solden

Het nieuwe jaar 2010 is -zoals ieder jaar- begonnen met de jacht op solden.  De vrouwen gaan dan strooptocht doorheen de stad op zoek naar dingen die al dan niet 'fake' zijn afgeprijsd.  De mannen staan er meestal in een hoekje bij te kijken en rekenen vooral uit hoeveel het hen weer zal kosten.
Ik ben vandaag binnen gebleven.  Met een agenda die vrij vol staat men andere zaken kan ik moeilijk anders dan me proberen nuttig te maken.  Begin van het jaar is ook het ogenblik dat veel bedrijven op zoek gaan naar nieuw volk aangezien ze terug budgetten hebben om mensen aan te werven.  Geen moment dus om in een volgelopen kledingszaak op zoek te gaan naar een broek die dan meestal te lang, te kort, of te lelijk is, maar die je dan maar meeneemt om niet helemaal voor niets te zijn gaan winkelen.
Het kost allemaal veel te veel moeite en geld, ik ga danook winkelen in het soort zaken waar ze heel het jaar door eenzelfde collectie hebben en waar ik meteen winter- en zomerkledij kan kopen tegen spotprijzen.

Ik snap trouwens ook niet waarom al die mensen zo veel gaan winkelen (of shoppen zoals ze dat nu noemen). Een crisis zie ik niet echt momenteel eigenlijk, want mensen blijven onnozele dingen kopen en rondhossen naar winkels die te duur zijn. 
Vandaag heb ik een boek uit kunnen lezen dat ik cadeau had gekregen, heb ik wat koffie gedronken (Colruyt, een halve kilo voor geen geld) en een stukje kunnen verder schrijven aan deze blog en een verhaal.
De verwarming heb ik uitgeschakeld, want ik heb een slaapzak vanwaaruit ik perfect kan werken, liggend, zittend maar altijd lekker warm.

0 reacties:

Een reactie posten