Pages

woensdag 24 juni 2009

De waarheid

Het is moeilijk om te schrijven over de dingen die ik als dopper meemaak.
Voor mezelf is het eigenlijk geen probleem, ik schrijf graag mijn blog, mijn belevenissen. Maar ik kan niet zomaar schrijven wat ik wil. Er zijn altijd mensen die het net afschuimen op weetjes, en je identiteit en de identiteit van diegenen die je beschrijft worden al gauw blootgelegd. Meer nog, ik vrees de staat.
De staat is momenteel (tegen mijn wil) mijn broodheer. De staat geeft me dopgeld, waarvoor ik in de plaats tracht werk te vinden. Ik voldoe aan deze verplichting, maar iets zegt me dat bloggen over 'onfrisse' gebeurtenissen of praktijken bij een overheidsinstantie me echt voordeel zouden opleveren, integendeel.

Daarom zal ik de blog voortzetten met volledig fictieve benamingen en referenties.

Alles zal naar groeten genoemd worden, zodat ik terug vrij kan schrijven. Want er zijn nu eenmaal zaken die als kersverse werkloze niet verwacht had. Er zijn zaken die ook duidelijk wel eens bekend mogen gemaakt worden.

Ik zet mijn tocht dus voort. Niet schrikken van de benamingen, want het kan in die vrije land niet anders dan je berichtgeving te censureren. Al kan ik wel zeggen dat alles wat hier staat, op de namen na, waarheid is.

0 reacties:

Een reactie posten