Pages

woensdag 23 december 2009

Kerst 2009 - blah

Er kwamen dit jaar 41000 werklozen bij tegenover vorig jaar. Ik ben er daar één van.

Dit jaar zet ik geen kerstboom, geen lichtjes dus om er in te hangen, geen slingers en andere dure plastieken rommel. Ik ga ook niks speciaals doen (ik lees wel een boek ofzo). Ik geef niemand een cadeau en geef niemand geld (op de mannen van de vuilkar en de postbode na, die mensen doen tenminste nog iets voor mij). Maar verder dan die paar euro zullen mijn Kerstuitgaven niet gaan. Geen blu-ray rommel of PS3 crap dus, geen bongo-up-your-ass bonnen of dozen vol smerig ruikende parfums voor zure wijven. Dit jaar niks. Noppes, op ulle bakkes.

Dat geld uitgeven laat ik wel over aan de Belgjes die momenteel mama en papa hun spaargeld er door zijn aan't jagen, niet veel doen, niemand helpen en verder alleen maar naar zichzelf kijken op korte termijn. Het soort mensen met wie ik jarenlang zij aan zij heb gewerkt en van wie ik nooit een fuck respect, erkenning of vriendschap kreeg. Dezelfde mensen die 5400 euro bruttoloon te weinig vonden om daarna in de van papa gekregen sportwagen naar huis te rijden om bij mama te gaan eten.
Ik haat al mijn ex-collega's, ik haat alle Kerstvierende betweters en job beschermende nietsnutten die dit land verpesten en zich nog een meerdere wanen ook tegenover andere mensen.
Ik stop met consumeren voor zover dat kan, ik stop met vieren en ik stop vooral met een 'nuttige', geld-uitgevende dopper te zijn. Want de enige reden dat ze me geld geven om te overleven is om hun rotwinkels en dure rommel te laten draaien.
Ik ben niet meer "een deel" van deze economie voor mijn part rotten ze allemaal op, hun kerstkalkoenen die ze met hun over-the-top terreinwagens gingen halen zonder verkeersregels te respecteren erbij. Ze kunnen ze allemaal dik kussen in 2009 en voor mijn part ook het komende jaar. Halleluja!

En nog iets, ik merk dat er veel halve kwieten op deze blog komen zoeken naar een soort van handleiding om hun dopkaart in te vullen. Komaan mensen, indien je moet gaan googlen omdat je dat niet weet is er iets heel erg fouts aan de hand.
Die uitleg staat OP die dopkaarten zelf vermeld, en kan je ook probleemloos raadplegen bij de vakbondswebsites (gratis en voor niks, die info is totaal beschikbaar zonder zelfs lid te zijn). Mijn conclusie is dus dat mensen die op deze blog terecht komen met de zoekwoorden 'hoe ik dop invullen' ofwel totaal geen Nederlands kennen of te achterlijk zijn om dood te vallen (of een combinatie van allebei, wat het nog veel schrijnender maakt).
Dat de staat jullie blijft steunen is op zich al een schande en een reden te meer om niet meer in democratie te geloven (als we dat al deden :).

Op naar 2010, een jaartal waar we met vliegende auto's hadden moeten rondsjeezen en supercomputers in robots zouden moeten inplanten om al onze vuile werkjes op te knappen, een jaartal waar we andere planeten zouden moeten verkennen.
In de plaats sta je een uur aan te schuiven terwijl een afgestompte ambtenaar met twee vingers een brief overtypt omdat hij op de windows2000 machine waar hij op moet werken nog altijd niet heeft geleerd van te scannen, backuppen, saven of efficiënt te werken met office. We staan nergens, alles suckt en Kerstmis is een hoop crap.

0 reacties:

Een reactie posten