Pages

donderdag 4 maart 2010

jaloers op asielzoekers

Ik las vandaag in de krant dat voor elke asielzoeker die in ons land verbeelf maar geen onderdak kreeg, er 550 euro dwangsom moet betaald worden.
Kijk, ik ben een werkloze, ik kom niet rond met wat de staat me toegooit als werkloosheidsuitkering.  Ik kan er van leven, maar dat is het dan zo'n beetje.
Daarom de volgende deal; er mag een asielzoek in mijn woning komen leven voor mijn part.  In ruil moet de staat de 550 euro dwangsom die ze op die manier uitspaart niet betalen, deze kan ze aan MIJ betalen, ik doe er als cadeautje nog 100 euro af. 
Dat betekend dan 450 euro voor mij per dag en een asielzoeker minder op straat... akkoord?

(Een gemiddelde werkloze krijgt 900 euro per maand,... en dan GEEFT onze bloedeigen staat zomaar geld weg aan mensen die hier uit een container zijn gekropen?)  Ik wil wel politiek correct zijn, met alle plezier, maar een staat dient niet om geld weg te geven,... 
Da's even mijn persoonlijk mening over heel dit verhaal (en ja, ik besef dat er nuances zijn in heel deze zaak, ik weet ook dat er mensen zijn die vreselijke regimes zijn ontvlucht, voor mijn part mogen ze allemaal een onderdak hebben hoor, maar ik vind het alleen enorm jammer dat er zoveel goed geld op zulke achterlijke manier wordt weggesmeten terwijl er best even wat zou geïnvesteerd worden in onderwijs, wegennet, informatica, ....  maar men geeft het liever aan een hotel voor een vreemdeling die in alle andere landen van Europa al is buitengegooid en dan onder een andere naam hier zijn kansen nog eens komt wagen.

0 reacties:

Een reactie posten