Pages

donderdag 3 januari 2013

inefficiëntie bij Adecco

Sinds enkele maanden ben ik ingeschreven in een aantal interimkantoren.  Niet dat ik er veel van verwacht (meestal zijn deze kantoren vooral bezig met het laten aanzwellen van hun kandidaten-databank (= €) zonder er verder echt iets mee te doen buiten hun prijs opdrijven naar de klanten toe), maar je weet maar nooit.

Een van die kantoren met wie ik regelmatig contact heb is Adecco.
Ze zijn vriendelijk, professioneel in de omgang en lijken me echt wel bezig met hun taak als interimkantoor.
Alleen jammer dat ze compleet falen op het gebied van informatieverwerking.

Het gaat namelijk van kwaad naar erger de laatste weken met het toeleveren van de juiste info aan de juiste mensen.

Ik schreef me eerst in via de (zeer omslachtige) reeks vragen en formulieren op hun website.
Daarna kreeg ik een bevestiging en ik werd enkele dagen later opgebeld voor een eerste vacature.
Zelf kijk ik om de andere dag naar hun aanbiedingen, of ik krijg de gepaste vacatures in mijn mailbox.
Wanneer ik zo'n passende job aangeboden zie, klik ik op 'nu solliciteren' of stuur ik motivatie + Cv naar de vermelde recruiter.

En vanaf dan loopt het blijkbaar volledig fout bij Addecco.  Je wordt opgebeld, men geeft dingen verkeerd door of laat niets meer van zich horen tot je zelf terugbelt (en dan is de job meestal al verdwenen).

Ik heb zelfs de indruk dat men bij Adecco jobs eerder als een toevallige loterij uitdeelt aan kandidaten, maar vooral "geen last" wil van werkzoekenden (laat staan dat je initiatief neemt en achter een vacature aan gaat).

Dit interimkantoor heeft wat mij betreft afgedaan...

0 reacties:

Een reactie posten