Pages

zondag 7 april 2013

Liegen op je CV

Het zat er ooit aan te komen, dat ik als normaal vrij rechtschapen persoon, me zou verlagen tot valsspelen. Deze week ben ik, na een mini-depressie en een boel tegenslag, tot de conclusie gekomen dat ik een onnozelaar ben.

Al een x-aantal maanden zit ik te zoeken naar een job. Telkens krijg ik ofwel geen antwoord, ben ik te slim, te dom, te overgequalificeerd of te oud, te duur...
Maar bij de jobs waar ik echt wil binnengeraken, daar krijg ik maar geen voet tussen de deur. Raar toch niet? Zijn deze jobs dan echt te hoog gegrepen?

Iemand vertelde me dat ik een gek was,... want "ik loog niet op mijn CV"

Blijkbaar is het zo normaal geworden om je CV niet alleen op te smukken, maar er pertinente leugens in te plaatsen, dat je haast gek zou zijn om niet mee te doen.

Ik ga bij wijze van experiment deze week dus heel de week solliciteren en CV's versturen zoals daarvoor, alleen gaat er deze keer een CV aanhangen die verre van de waarheid ligt.

Zo zal ik het juiste diploma hebben, ongeveer àlle trefwoorden die in hun vacature vermeld staan hebben gedaan en meteen ook de perfecte talen spreken ...
Uiteraard val je dan door de mand bij een èchte HR-werknemer, maar vermits deze toch allemaal door opgepofte niemandal-recruiter firmaatjes zijn vervangen ben ik er vrij zeker van dat mijn experiment op z'n minst het proberen waard zal zijn.

Eens kijken hoe dat gaat... staalhard liegen.  Misschien levert het me snel een goede job op. Zelfs voor de periode van de proefperiode zou het me al even vooruit helpen eigenlijk, zelfs wanneer ze me achteraf 'ontmaskeren'.

PS: Eerlijk gezegd: dat de ondernemers en KMO's enzovoorts...  me maar gaan klagen bij de politici die de werkloosheidsuitkeringen in tijd hebben beperkt en sneller hebben doen dalen ... misschien gaat er dan een lichtje branden dat wanneer je mensen die actief naar werk zoeken TOCH hun uitkering zo goed als afneemt, je dan vreemde toestanden krijgt. (en dan zwijg ik nog over de mensen die ronduit criminele dingen beginnen te verzinnen).
Daarbij... hoe kan iemand nog op een manier deftig solliciteren (en er ook "goed uitzien") met ca. 500 euro in de maand?  2013-2014 beloofd op de arbeidsmarkt heel spannend te worden... Ik stem alvast op politici die een iets bredere visie hebben dan pakweg strontvlieg A. De Croo.


0 reacties:

Een reactie posten