Pages

maandag 28 september 2009

September is bijna gedaan

Ik heb altijd al een hekel gehad aan twee maanden: februari en september.
Februari omdat het dan net na de hele december en eindejaarsbullshit is, men wil dan overal alles per sé op gang trekken, meestal met stress en veel kosten tot gevolg.
September heeft er boven deze 'heropleving' van allerlei administraties nog een extra onhebbelijkheid bij dat het af e toe goed weer is. Er zijn dus veel mensen die hun verlof in deze maand plannen (ook omdat het dan goedkoper reizen is).
September is ook de maand dat zowat alle overheidsinstellingen terug uit hun zomerroes komen en lastig beginnen doen in aanloop van de eindejaarsperiode. Want zeg nu eerlijk, na september gebeurd er nergens nog echt veel, de budgetten zijn opgemaakt en het eindejaar met bijbehorende verlofplanning zit er aan te komen.

Vandaag heb ik een eerste deel gedaan van mijn examen groentensoep-koken, een hele belevenis aangezien de opdrachten onduidelijk waren en de voorbereiding van de leerkracht een beetje hiaten had die we dan maar opvingen door onze kennis te gebruiken.
Het spijtige van de zaak is dat ik dit examen ook twee maand geleden had kunnen oplossen, even foutloos en even snel. Tijdverlies alom.

Nog één dag morgen en dan mogen we weer een stukje van de planning te weten komen, want daar gaat men niet graag op in daar in Tuinslagem.
Zo weet ik nog altijd niet wat ik nu volgende week ga moeten doen, naar de les komen? Verlof? Een andere cursus tussendoor? Wie weet... men houdt de doppers op deze manier totaal in het ongewisse over hun eigen opleiding.

0 reacties:

Een reactie posten