Pages

donderdag 30 juli 2015

Bij de sollicitatietraining -gastblog-

Alweer een gast-blogpost, dit keer van een collega-werkzoekende uit de sociale sector.
Ik geef de gast blogposts steeds weer zonder ze aan te passen (op enkele typos na eventueel die ik dan wel verbeter).

-

Nou lol, .... mijn training, ... ik denk dat ze het aanvoelden , kreeg telefoon op dinsdag van randstad medical, ... ik ben dus psychiatrisch verpleegkundige van diploma, k zeg t duidelijk erbij van diploma want persoonlijk en betreffende levenservaring ben ik veel meer dan alleen dat en multi-inzetbaar op vele diensten... maar daar heeft Brussel geen oren naar blijkbaar, het belachelijke verschil tussen een A1 en A2 in den tijd, ... het kostte me al vaak een kans op een perfect - op - mijn - lijf - geschreven job..... 

Terug naar die telefoonoproep, .... mevrouw, wij lezen hier dat u graag richting psychiatrische en sociale verpleegkunde wil werk vinden, ... nu.... wij hebben helaas zelden een aanvraag voor die functie. Zou u... en ik voelde t al aankomen , heb er specifiek ook laten bijzetten dat ik geen bejaarden, geen gehandicapten, geen nachten en geen lange afstanden doen zal, dus zou u ook geïnteresseerd zijn in een vacature voor een bejaardentehuis? Want ik kan u zo een vacature doorsturen voor een WZC te.... Genk,  ( denk een 60 tal km en een uur op de baan, enkele rit )....een korte opdracht, .... blablabla en ik onderbrak haar...

Ik heb haar gevraagd of ze wel degelijk mijn profiel had gelezen, ... wat ik binnen mijn mogelijkheden had doorgegeven? Wat ik persoonlijk als voorkeur wou doen van werk wordt dus wel gelezen maar geen rekening mee gehouden en nog beter, ze stellen dan zelfs een vacature voor die je ook duidelijk aangaf NIET te kunnen doen... 

"jamaar mevrouw, de vacatures liggen niet voor het oprapen, ( hoe niet??? ze beweren toch dat er werk in overloop is )  u zal toch moeten openstaan voor deze jobs want anders....." Anders nemen ze mijn inkomsten af, .... hoorde ik mezelf zeggen tegen haar... ja dat verhaaltje ken ik dus al juffrouw zei ik, maar toch zeg ik neen tegen uw vacature. Waarop ze even stil was en dan zei dat ik deze week ook een training op het schema had staan, ... ook hier zou men mij duidelijk maken dat ik geen keuze had, ...; dus... ik heb bedankt voor de sollicitatietraining en laten annuleren. Ik zei haar dat ik deze annulatie nog per mail zou bevestigen zodat ze zeker hier een bewijs van had, en ik haar succes wenste met t zoeken van andere slachtoffers... Nou dat was dus geen  "productief" telefoontje. 

Ik ben dus vanmorgen ook niet vertrokken, het uur van aanvang keek ik eens lekker ontspannen op de klok en draaide me nog eens ferm om waarbij ik "face to face" mijn miniman  ( zoontje van tien jaar ) aankeek die naast me lag te slapen en ik mezelf trakteerde op een zalige glimlach.

Mijn annulatie van training, mijn mail werd niet beantwoord, geen reactie op het feit dat ik schreef zelf wel mijn training-annulatie op te nemen tijdens mijn volgende afspraak met de consulente, en dit met haar te bespreken aangezien ik  tijdens hun telefoongesprek met me en ook bij de voorgaande gesprekken met consulente van randstad twijfelingen kreeg door en over hun wijze van begeleiden .... ( sarcastisch tintje toch ) waar ik me dan ook voor behoeden wou want beter geen training dan een slechte training. Of dit als geldige reden zal worden aanvaard, daar vrees ik voor maar om eerlijk te zijn, dat zal me een worst wezen, ik voel me momenteel zooooo terecht opgelucht dat ik mezelf volgde in mijn eigen ik.... 

Ik wil hiermee zeker niemand aanzetten tot weigeren van deelname sollicitatietraining, maar toch wel een boodschap mee te geven dat alleen jijzelf jezelf kan aanprijzen bij een mogelijke toekomstige werkgever, volgens mij kom je alleen dan ECHT als jezelf over en niet zoals Frank, de man voor je die ook solliciteerde en dezelfde manier hanteerde en uitleg gaf als jij gaat geven... waardoor je een week later een mailtje krijgt dat ze toch kiezen voor die andere sollicitant die in het oog sprong door zijn/haar originaliteit. 

Morgen ga ik lekker genieten van het hernieuwde zonnetje buiten, genieten van de extra tijd die ik nu weer heb met mijn zoontje, en zal eens een positieve vibe doorsturen naar de andere werkzoekenden van mijn trainingsafspraak, ... succes dames en heren !!!

Leuk detail, ... ik kreeg vanmiddag uitnodiging tot sollicitatiegesprek als reactie op mijn solliciteren, op mijn manier, ... afspraak volgt in de loop van volgende week, dus ik heb weer een vooruitzicht, mijn trein staat nog steeds niet stil.

- gastblogger nr. 2 -

1 reacties:

Unknown zei

Leuke post. En inspirerend. Nochtans niet makkelijk om in je kracht te komen en er ook effectief in te blijven. misschien als ik de toelating krijg om mee te bloggen van de "Big BOSS".
kan ik mee mijn slechte en goede ervaringen mee delen met de rest van ons nederige groepje werklozen die meelezen.

Een reactie posten