Pages

woensdag 11 maart 2009

Ravioli

Dit zou best bij de besparingstips kunnen horen, maar ik hou het op een kleine lofbetuiging aan deze vorm van goedkoop eten.

Italianen zijn in vele dingen goed: ze kunnen goed pasta maken, druk doen, kunst verhandelen en schoenen ontwerpen. Daar tegenover staan ook een aantal minpunten, zoals hun chaotisch gedrag in het verkeer, slechte hygiëne in restaurants en mensen proberen oplichten met oneetbaar roomijs terwijl ze drukke handgebaren maken.

Maar één ding moet je ze nageven: ze hebben de wereld spaghetti en ravioli leren kennen. Wat dicht bij 'het uit de wereld helpen van de hongersnood' komt voor mijn part.

Ravioli is een van de hoofdmenu's voor al wie dopt, bespaart of gewoon graag lekker en goedkoop eet.
In de jaren 80 was er een Duitse serie genaamd 'Ravioli', over een bende kinderen die tijdens de vakantie van hun ouders puur op deze blikken leefden, en van hen heb ik geleerd dat je maar beter àltijd een paar van deze dingen in huis kan hebben.

Ravioli is voor mij een redding, een soort van basismenu, die twee tot drie keer per week mijn maag vult 's avonds.
Je kan best de Ravioli nemen die niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste is. Gewoon tussenin. De variant die de Lidl heeft is een beetje plakkerig, maar extreem goedkoop ("Baroni" voor 0,99€ per blik van 800gr).
Ook de traditionele merken zijn ok, met een vermeldenswaardige plek voor de 365 variant van Delhaize. Al is dit een supermarkt waar ik als dopper niet meer kom omwille van de prijs/kwaliteitverhouding.

Ravioli blijft lang goed, is goedkoop, lekker, en te combineren met allerlei andere voeding. Een schotel met kaas, basilicum en groenten is makkelijk gemaakt en snel klaar. Je kan ook een paar blikken extra in huis halen met de vegetarische variant om vegetarische bezoekers te plezieren, of zelf een mix te maken van vlees en groenten Ravioli.

0 reacties:

Een reactie posten