Pages

vrijdag 20 februari 2009

Besparen (deel 3) - TV buitengooien

Vandaag ben ik rond de middag uit mijn bed gekomen, even een douche genomen omdat ik begon te stinken naar de cafékleding die ik aan heb gedaan de laatste paar dagen.

Toen ik naar buiten ging om een verkwikkende middagwandeling te maken zag ik in 2 van de appartementen op het gelijkvloers in mijn staart de TV aan staan.
Opeens bedacht ik me dat ik drie jaar geleden ongeveer mijn TV heb opgezegd. Geen kabel, geen TV abonnementen van welke soort ook (intercommunale, satelliet of TV via een DSL verbinding, ik hoef het allemaal niet.)

Je bespaart niet alleen geld (minimaal 170€ tot 600€ per jaar al naargelang hoeveel extra film-abonnementen, extra 'diensten' of erotische rubrieken je allemaal mee bestelt.
Da's niet alleen vrij veel geld om uit te geven aan een matig entertainment-apparaat, maar ook een vrij hoge som om te betalen aan bedrijven die bovenop jouw geld een heleboel centen verdienen met reclame op je af te vuren via diezelfde wegen.

In feite ben je dus om je zelf te ergeren, kwellen en verarmen op cultureel gebied aan het betalen.
Ik erger me blauw aan ongeveer alles en iedereen op TV. Vandaar dat op deze 'must' besparen geen enkel probleem was.
Ik zeg niet dat ik nooit iets mis op TV, maar 95% van de tijd ben ik best tevreden met het geld dat ik zo uitspaar. Plus dat ik me minder erger natuurlijk.

Misschien een tip voor mensen die ook zonder werk zitten nu, en zich heel de dag voor de TV zetten: ga naar je leverancier en zeg die boel op, na een drietal weken denk je zelfs niet meer aan TV.

1 reacties:

Damic zei

Ben nu zelf ook werkloos en ik heb wel een tv maar heb nog geen tv-abbo gehad omdat ik het niet mis, al die stomme reclame en series dat een jaar achter lopen.

Ik download ze wel al ze een paar uur oud zijn. Ok ze zijn wel in het Engels maar dan nog altijd leuker om een serie te zien hoe ze in de USA of JPN draait dan hoe ze hier in de EU word getoond.


Een reactie posten