Pages

zondag 22 februari 2009

Besparen (deel 4) - GSM'en

De GSM kosten drukken is ook een mooie manier van besparen.
Mensen zijn het eigenlijk TE gewoon gemaakt door de operatoren om te pas en te onpas te bellen en sms'en.
Het kan met minder.

De GSM op zich is een prachtig iets. Ik heb er zelf ook eentje en deze heb ik 30 euro betaald.
Da's meteen de eerste tip die ik kan geven: ga voor de goedkoopste modellen. Ze gaan toch allemaal kapot of geraken binnen het jaar uit de mode. Je kan dus best iets kopen dat stevig is, maar goedkoop en waar je mee kan bellen en sms'en.
Camera's en andere bullshit hoeven toch niet meteen hier in Belgiƫ aangezien er GEEN KAT MMS gebruikt en deze extra diensten door de Belgische providers toch kunstmatig te duur zijn gemaakt.

De andere diensten die steevast bij een duurder toestel horen zijn ook totaal overroepen en mega duur in ons land. Probeer maar eens een iPhone of andere 3G toestel volledig met alles erop en eraan te laten werken hier, je zal meteen zien dat dit schandalig veel kost, we spreken al gauw over 60 euro per maand, en dan heb je nog niks gebeld of gedownload.

Ik hou het dus op een goedkope formule van een 'mindere' provider, waarbij ik aan een gemiddelde zit van het laatste jaar van 25 euro per maand.
Ik ga nu ook overschakelen naar een nog goedkopere formule van dezelfde provider aangezien ik nu ik niet meer werk toch minder moet bellen naar vrienden en familie om de middagverveling te doden of om nog eens een vriendelijke stem te horen.
Wanneer je dopt moet je minder bellen, hip hoi !

Een paar tips voor goedkope formules voor de doppers onder ons:
Base Zero
BestDeal (mobistar)
Telenet mobile (mobistar, voor bestaande Telenet klanten)
Ugly duck (proximus)
Simyo (base)

0 reacties:

Een reactie posten